A co že je to vlastně dneska zdravé?

15. června 2015 v 11:22 | xyz |  Intelektuálně závadné.
Začalo to tím, že jsme před mnoha a mnoha lety začali kupovat máslo místo Ramy, kterou otec důvěrně přezdívá "Hitlerova náhražka". Časem mu však ani kupované máslo nestačilo, a tak začal stloukat domácí. A tak si sem tam říkám, nejsou lidi tou honbou za zdravím už spíše nemocní?


Skoro bych řekla, že je úplně jedno, jestli si něco koupíte třeba v Albertu s cedulkou "Albert Quality", v obchodě se zdravou výživou s výrazným BIO certifikátem nebo u soukromníka v neoznačené lahvičce. Jelikož mám blízko k mléku a mléčným výrobkům, aplikuju to třeba zrovna na ně.

Tak tedy - začalo to tím, že jsme prodali dojnou krávu a zůstala nám druhá, březí, která tím pádem nedojila. Po více než 20 letech jsme se tedy ocitli poprvé bez mléka. Ono to, že jdu v devatenácti poprvé v životě kupovat mléko, je samo o sobě ostuda. Jelikož jsem, přiznávám bez mučení, člověk, co nekouká na složení a zajímá se spíš o cenu, popadla jsem to nejlevnější z chlaďáku a mazala jsem domů. Tam jsem se dočkala ledové sprchy - tohle že oni pít nebudou, to není mlíko, ale obarvená voda. A tak příště otec šel, koupil si mléko se slavným certifikátem BIO, po kterém jde každý správný "healthylifestyler" jak slepice po flusu, a spokojeně si jej donesl domů. Můj dojem? Chutnalo to téměř stejně jako to mnou koupené za poloviční cenu a okolo domácího mléka to šlo kilometrovým obloukem.

Mám pocit, že většinu lidí, kteří se ohání tím, jak nakupujou zdravé potraviny a nešetří na nich, zajímá jen a pouze ta malá zelená nálepka, na kterou už začínám mít pořádnou alergii. Věřím tomu, že kdybych nalila do lahve od BIO mléka to obyčejné, trvanlivé za 6 korun, budou si dál mlaskat a holedbat se, jak svému tělu dělají dobře. A takhle je to u všeho. U masa - domácí je prostě domácí, z vlastní zkušenosti vím, že na jatkách bývá v mírnější formě zaveden stejný podpultový systém jako za socialismu, u ovoce a zeleniny, ...

Další věcí, která mě na dnešní době zaráží, je to, že si lidi myslí, kdoví co nedělají pro své zdraví, když se zavřou v posilovně. Působí to na mě spíše jako "teď se půl hodiny budu fotit, ať to vypadá, že něco dělám, a ať mám co hodit na FB". Facinují mě všechna ta mučidla, která jsou zaměřena na posílení té a té konkrétní oblasti. Nebylo ono by lepší popadnout vidle nebo postavit kus zdi? Nebo alespoň vypadnout někam do přírody a cvičit na čerstvém vzduchu? Vždyť i z prvků v krajině se dají udělat všelijaké posilovací hračičky...

Další kategorií jsou běžci. Připomínají mi tu scénu ze Shreka: "Já klušu, já cválám!" Musím říct, že lidi, co si jdou jen tak zaběhat, nikoli proto, aby pak svůj čas a trať poměřovali s ostatními, ale proto, aby se proběhli pěkně v přírodě, bezmezně obdivuji, jelikož mně běh vždycky dělal problémy a před pár lety se mi kvůli kolenům stal zapovězeným navždy. Ovšem takové ty "běžím podél frekventované silnice 1. třídy, aby všichni viděli, jak jsem na sebe tvrdej" bych vylískala. Nejen, že jich dost chodí běhat navečer a ještě bez reflexních prvků a v protisměru, takže jakožto řidič z nich mám opravdu obrovskou radost, ale krom toho, že riskují životy - co z toho mají? Co mají lidi z toho, že čuchají výfukové plyny a kazí si klouby běháním po tvrdém aslaftu? Proč se nejdou proběhnout raději po nějaké polňačce, lesní cestě, do parku?

Závěrem bych ráda dodala, že nakupuji výhradně podle ceny a kdybych měla na svých milovaných brambůrách posypovou sůl z Polska, bude mi to vcelku jedno. Žiju v době, kdy není zdravého lautr nic, od "čisté" vody po vzduch, který dýcháme; v době, kdy je stříkané sajrajty a sklízené pomocí mechaniky téměř vše - a je mi to jedno. Když to jde, tak místo traktoru používám k polním a lesním pracím koně, řepu i kukuřici okopávám, i ty hloupé mandelinky z brambor sbírám ručně (to je moje soukromá posilovna) - a rozhodně tohle nedělám kvůli tomu, aby mé plodiny byly zdravé, ale kvůli tomu, že je to levnější. A než se do mě pustíte, jak mám omezené názory a jak tomu vůbec nerozumím - povšimněte si prosím, v jaké rubrice tento článek je, a zkuste se zamyslet, jestli nemám alespoň v něčem kousíček pravdy.

Mějte se a smějte se! Je to zdravý:-)
 


Komentáře

1 eazi eazi | Web | 15. června 2015 v 14:29 | Reagovat

Ve většině s tebou souhlasím.
Na běžce kolem cesty se dívám stejně jako ty a nadávám jim do debilů. Běžela jsem na podzim závod Night run (v ČB). Závod se běžel centrem města po asfaltě. Běh mi nedělá problém, zaběhla jsem to celkem pěkně a nebyla jsem se silami na dně... Jen ten druhý den, jsem myslela, že se zblázním, jak mě bolely holeně z toho běhu po asfaltě. Jakýkoliv otřes byl pro mě další 2 dny trest.
Celý bio hospodářství je nehorázná šaškárna a nevěřím tomu, že bio jídlo je lepší než obyč. To raději podpořím sousedku a koupím si od ní vajíčka, na trhu zeleninu (ale tam jsou taky podvodníci, co to kupujou v supermarket a přeprodávají!) a na farmu si zajedu pro jogurty a sýry. :)
Nejde mi ani tak o cenu, ale o tu chuť! :)

2 Monica Hell Monica Hell | E-mail | Web | 15. června 2015 v 15:28 | Reagovat

Ten tvuj přístup se mi moc líbí :-) My kupujeme mléko z kravína na vsi- tam to projde pouze procesem zchlazení. Maso máme vlastní a jsem spokojená- vyjde to levně a vím, že je to kvalitní, že to zvíře nežere žádné "sračky". Máme jablečný sad a pole brambor- nikdy jsme chemií nic nestříkali a také se vede... Mě jde hlavn o to, aby v masových výrobcích bylo maso, v mléce mléko (bílkoviny). Nesnášim náhražky.

3 !? !? | Web | 15. června 2015 v 16:22 | Reagovat

Musím souhlasit..není nad domácí produkty..
Jako malá jsem každý večer,chodila k sousedům co měli krávu pro čerstvé,ještě teplé mléko.. žádný převařování se nekonalo..ještě cestou jsem půl litru vypila (tehdy jsem chodívala s litr a půl plastovou lahví) a jak zdravá jsem. Nikdy mi nic nebylo..

4 snapeova snapeova | Web | 20. června 2015 v 16:37 | Reagovat

Ve většině s tebou souhlasím. Je to dobře pojatý článek. Akorát třeba s tou posilovnou. Kdybych bydlela někde na statku nebo tak, taky by mě to ani nenapadlo, ale já bydlím v paneláku a doma se nijak cvičit nedonutím. Pro mě je posilovna jediná naděje na pořádnější pohyb.

5 Sasanka Sasanka | Web | 17. července 2015 v 9:50 | Reagovat

Já vždycky říkám, že BIO je jedna velká prča. To jako když si koupím BIO vejce, tak mám záruku, že jsou od BIO slepice? A to ta slepice jako dýchá BIO vzduch a žere BIO žížaly?
Asi je dobré koukat se na složení a necpat do sebe věci, co jsou vyrobené jen a zásadně z chemikálií, ale předražené rádobyzdravé výrobky jsou úplně zbytečné.
Posilovny taky nechápu. Největší gól je, když tam ty lidi jedou autem, hodinu se tam potí, a pak zase autem odjedou. Neudělali by líp, kdyby se prostě třeba prošli? Ale zase chápu, že panelákoví lidé (jako třeba já) kolikrát nemají jinou šanci a je chvályhodné, že jen nesedí doma na prdeli a nežerou brambůrky... :-)

6 ☽ e s s e n a ☾ ☽ e s s e n a ☾ | Web | 17. července 2015 v 9:54 | Reagovat

Já spíš hledím na složení, koneckonců, ještě sama nevydělávám, takže si asi tu cenu tak neuvědomuji. Složení si čtu vždycky, ale nakupuji hodně nezpracovaných věcí, jako ovoce,  zelenina, rýže, brambory.. Jsem veganka, takže v obchodě hrábnu po banánech a okurce a mám hotový nákup. Když ale třeba kupuji fazole nebo čočku v plechovce, vždycky si přečtu, co tam je a když je tam např. hodně soli, tak to neberu. Stejně tak když občas koupím něco, co se musí vyrobit v továrně (třeba rostlinné mléko) tak si taky čtu, co tam je. Dávám si pozor i na tuk :)

7 Jana Jana | E-mail | Web | 17. července 2015 v 10:34 | Reagovat

Ten nákup mléka a šetření mi připomíná moji mámu. Jako malí, cca do 16, jsme měli statek - tedy čerstvé mléko a já ho pila po litrech! No a potom jsme se odstěhovali a najednou nepili mléko vůbec, neboť bylo drahé... Takže jsem si sama tajně chodila nakupoval mlíčka, protože jsem hledala nějaké, které mi aspoň trochu připomene to opravdové ...

8 Karkulka17 Karkulka17 | Web | 17. července 2015 v 11:26 | Reagovat

Napsané čtivě a souhlasím s tebou :-)

9 Kiara Kiara | E-mail | Web | 17. července 2015 v 11:57 | Reagovat

Taky se snažím kupovat co nejlevnější potraviny, ale když se tak zamyslím. Ten systém, kdy si lidé musí připlácet za jídlo, co je zdravé, mi přijde hodně nechutné. Abychom si koupili výrobek z masa, který maso doopravdy obsahuje, musíme si jej dovolit, jinak jsou zde pro nás levnější náhražky...
Bohužel bydlím ve městě a nemáme tu takové prostředky, abychom měli vlastní krávu nebo tak, ale v budoucnu plánuji, až budu bydlet sama, že si najdu nějaké farmáře a chovatele, od kterých si budu kupovat maso, mléko a zeleninu, kdy budu vědět, že je to kvalitní a nebudu tak podporovat velkochovy.

10 AikoShizuki AikoShizuki | E-mail | Web | 17. července 2015 v 12:00 | Reagovat

Úžasný článek :o Ještě jak byla škola, tak jsem pár holek z naší třídy ale vůbec nechápala. Samé zdravé svačinky, všechny namleté sračky s cedulkou BIO, žádné sladkosti, jen prohlížely co určitá věc v sobě obsahuje, nic s cukrem, 4 litry vypité za 6 hodin a na sebe měly velké nároky kvůli běhání a cvičení, no a podobně... Nechápu tuhle dobu... Ale třebas s tím mlékem, já vyrůstala na domácím mléku, ale pak ho přestali u nás dělat a my jsme začali kupovat z obchodu. Nepamatuju si ten rozdíl, páč mi bylo tak 5 let. ALe tak zvykla jsem si na něj. Asi tak před rokem jsme začali odbírat domácí mléko, no a hned je to něco jiného. Je hustější, chutnější atd.. ale že bych si ho nalila a jen tak vypila, to ještě nedávám :D Každopádně je mnohem lepší, i do cappuccina, kávy, pudingu a podobně :)

11 Hanyuu Hanyuu | Web | 17. července 2015 v 12:17 | Reagovat

Tak jestli někdo kupuje podle nálepky, tak je debil.
Vybírám si zboží podle složení. Jestli je to bio nebo není, to už je celkem jedno.

A jestli ti tak moc vadí, že lidi nechtějí jíst sračky, když tobě to nevadí, tak to prostě neřeš, ne? Já zase hrozně miluju, jak se někomu něco nelíbí a hned o tom utíká napsat na blog a taky o tom hned nepíšu článek. :D

12 Aura Aura | 17. července 2015 v 12:46 | Reagovat

[6]: Banán je nejvíce chemicky ošetřovaným ovocem na světě. Dobrou chuť :)

13 Viollet Viollet | E-mail | Web | 17. července 2015 v 13:11 | Reagovat

Jít vyloženě po nálepkách se mi zdá stejně zhovadilé jako nakupovat jen podle ceny. Je sice fakt, že dneska není čisté a zdravé skoro nic, ovšem kvůli tomu se přece na svoje zdraví nevysmolím úplně.

14 Magdaléna Magdaléna | Web | 17. července 2015 v 13:45 | Reagovat

Myslím, že máme dost podobný původ :-).
.
Víš, kdo někdy ochutnal domácí mlíko a sbíral mandelinky, dívá se na to trochu jinak. Mě například dokáže vytočit, když někdo hrotí hnojiva a spol a rozčiluje se, jak jsou rajčata stříkaná. Kdybychom doma nestříkali proti škůdcům, nesklidíme snad nic. Dbám na zdravu stravu a všechno kolem, ale zároveň jsem student, takže vážně nebudu kupovat věc, která je o 20 korun dražší a já nepoznám rozdíl. :-)
.
I když nesouhlasím se vším, díky za tenhle článek.

15 Karol Dee Karol Dee | Web | 17. července 2015 v 14:20 | Reagovat

Vidíš, zrovna jsem věci s tou "zelenou nálepkou" začala kupovat taky, i když z úplně jiných důvodů než tvůj tatínek (nechci vědět, co na to řekne můj otec, s tím by sis asi rozuměla víc ty, protože kdo žije zdravě, nedej bože nepije a cvičí, ten patří automaticky do blázince).
Ono jde o to, co přesně ta BIO nálepka znamená - rozhodně ne fakt, že je takový výrobek zdravější (naopak může obsahovat pro tělo méně různých podpůrných látek prostě proto, že do něj nebyly přidány). Takže honit se slepě za nálepkami je opravdu nesmysl.  Já je začala vyhledávat proto, že už mám dost podporování komerčních jatek a třicetidenních kuřat, která žijí celý život ve stresu, jsou přešlechtěná a neživotaschopná. BIO certifikát zajišťuje dobré podmínky pro chovaná zvířata, dostatek prostoru a další věci, které v životě člověk považuje za samozřejmé, ale zvířatům se nedostávají, protože je to zbytečně drahé.

[5]: Možná jsem i zodpověděla Sasančin očividně úplně pomýlený dotaz. :)

16 J.I.Jane J.I.Jane | 17. července 2015 v 15:01 | Reagovat

Narazila jsem na něco podobného, když jsem se rozhodla jíst zdravě. Začala jsem totiž aktivně sportovat na škole a můj tehdejší jídelníček mi nevyhovoval. Tak jsem se vydala do obchodu a tam narazila na něco, o čem v žádné příručce pro "zdravý životní" styl nepíšou. Že bio a obecně zdravá strava je dvakrát dražší než jiné potraviny... Snažím se to nějak střídat a kupovat to, co je zdravé, ale je třeba ve slevě. Ale obecně s tebou ve všem souhlasím. Je zbytečné se po zastavovat nad tím, že jíme něco NEbio, když zároveň dýcháme smog, tovární výpary, plyny z aut a já nevím co ještě...

17 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 17. července 2015 v 15:02 | Reagovat

Když už jsme u toho, kráva která žere trávu u silnice anebo i kousek dál, nemáš jistotu, že to mléko taky bude bez závad. A tak je to vlastně se vším.
Na BIO produkty nevěřím. Jsou drahé a mnohdy se zjistilo, že od ostatních potravin se opravdu liší jenom tou nálepkou a cenou.
Taková ta "zlepšovátka" pro zdraví a lepší fyzičku na to taky moc nehraju a když jsem v prváku na střední zjistila, že část našeho tělocviku se bude odehrávat v "posilce" nesdílela jsem nadšení svých spolužáků.
Nejsem sice ta, která jde po tom nejlevnějším a ani po tom "nejzdravějším", ale spíš co se mi líbí a který druh toho (např) másla mi z toho všeho nejvíc "chutná".

18 Grumpy Grumpy | Web | 17. července 2015 v 17:11 | Reagovat

Koukám spíš na složení než na bio. Opravdové "bio" je podle mě jen to domácí, co si člověk vypěstuje sám. Nechápu, jak může být bio třeba něco, co k nám urazilo několik tisíc kilometrů. U některých věcí mi nevadí si připlatit, když je složení lepší a kvalita očividně taky. A na nějaké sušenky, čokolády s palmovým olejem a brambůrky jsem rezignovala už dávno.

Nicméně mi přijde správné třeba podporovat místní farmáře a chovatele.  Když si jednou za čas koupíme nějaké výrobky z farmy, ten rozdíl je opravdu znát. BTW kde se prosímtě prodává mléko za 6 kč? :D

A ohledně posilkových honičů a šílených běžců (ještě bych dodala cykloteroristy) ve velkoměstech jsi to vystihla naprosto přesně :)

19 Kosma Kosma | Web | 17. července 2015 v 17:49 | Reagovat

Ono je to docela chytře napsané, čekala jsem podle upoutávky něco horšího! :-) Oni ti lidi, co poptávají bio, chtějí hlavně přispět k tomu, aby měla zvířata lepší životní podmínky a jsou ochotni to finančně podpořit, takže určitě si nezaslouží pohrdání ani posměch! Ta chuť fakt není na prvním místě! Ale souhlasím, že je potřeba zdroje prověřovat, zbytečně nepřeplácet, protože kdekdo, co tolik citu prostě nemá, chce na tom trendu jen sprostě vydělat!
Hele, já odmalička pracuju na zahradě, mám hafo pracovního pohybu a postavu jsem si zformovala až v posilce, držení těla jsem si tam zlepšila, protože jinak jsem neuměla ani pořádněj dřep! :-)

20 DK DK | Web | 17. července 2015 v 18:32 | Reagovat

Důležitá není cena, ale složení. Spousta drahých výrobků je stejně či méně kvalitní, než levnější varianty. Ale bývá to i naopak. Chce to zajímat se a člověk ty zdravější a chutnější potraviny nalezne sám. Jsou. Jen hledat. Např.: Jsou mléka, která chutnají jako voda. Jiná mám ráda. Na domácí to nemá, ale je to blízko. :-)

21 Flower girls Flower girls | E-mail | 17. července 2015 v 18:38 | Reagovat

Chtěla bych se pozastavit na tím mlékem.
Ano, chuťově je stejné, rozdíl je ten, že mléko, na krávy od kterých je BIO mléko mají mnohem lepší život. V tom je ten rozdíl a já nechci podporovat stodoly s boxama a krávama, které se ai nemohou otočit. to je ten rozdíl ;-)

22 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 17. července 2015 v 18:54 | Reagovat

Já se ve většině věcí rozhoduju podle ceny, jsem po mamince akční žena :) Ale za vajíčka se žlutým žloutkem bych dala majlant :)

23 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 17. července 2015 v 19:32 | Reagovat

Konečně je na titulce článek, ze kterého jsem naprosto opravdově nadšená :-)
Bývá tam spousta hezkých i spousta úplně blbých, ale tenhle je nej :-)
A mluví mi z duše.
Pamatuju, jak chtěla moje sestra, aby jí maminka vypěstovala a nasušila na čerstvém vesnickém vzduchu skleničku bazalky. Hmmm, tak mamka koupila tři pytlíky v supermarketu, nasypala do sklenky a ségra si nemohla pomoct, jak je ta bazalka mnohem lepší, než ta kupovaná... Jo jo, placebo efekt kam se podíváš :-)
A ti z posilovny mě také baví :-) Mám souseda, co v posilce tráví polovinu volného času a do sámošky pro brambůrky si dojede autem. 200 metrů...
Já teda nakupuju podle ceny. Ne, není mi fuk, že kravičky trpí, namačkány jedna na druhé a kuřata jsou "rychlokvašná" a šlapou si po hlavách, ale nějak musím vyjít s tím málem, které máme. Přeci jen, živit tři děti, to není zadarmo.

[22]: Moje maminka si chová slepičky a krmí je hezky postaru. Ale o temně žlutých žloutcích si taky můžu nechat zdát. Vlastně... Já si ta vajíčka se žlutým žloutkem kupuji v samce. Asi jim přidávaj do krmení i barvivo, či co :-) Myslím, že ono to bude asi taky tou odrůdou slepiček, stejně, jako barva skořápky :-)

24 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 17. července 2015 v 19:36 | Reagovat

[23]: Maminčina kolegyně (respektive její slepice) takový snáší :) Ale čím to je, to nevím :)

25 Anett Anett | E-mail | Web | 17. července 2015 v 20:11 | Reagovat

Přesně jak píšeš...je už jedno, co jíme, stejně je vše chemický. Až na to, co si doma vyrobíš...ale to mně jaksi v paneláku nehrozí. :D

26 Kosma Kosma | Web | 17. července 2015 v 20:13 | Reagovat

[21]: Jo, taky zírám, že většina lidí neví, co to je bio a jakou to má filosofii. Že ti lidi, co to kupují, v prvé řadě nemyslí na sebe, ale snaží se ovlivnit životní podmínky chovaných zvířat.

27 Kosma Kosma | Web | 17. července 2015 v 20:21 | Reagovat

[24]: Je to hlavně tím, co ty slepice zobou. Ve volném chovu jsou na jaře a v létě krásně žlutý, protože mají trávu, žížaly a kdeco, kde je přírodní barvivo, v zimě pak světlý, protože jsou na šrotu, bramborách...No a ze samky můžou být až oranžový, když jim do krmení nějaký to barvivo přidají - stačí trocha mleté červené papriky...

28 Minion Minion | 17. července 2015 v 20:35 | Reagovat

Táta pracuje v Německu, vozí např. pšenici na velkých lodích a vždy mi říká, že pole, kde jsou pěstovány BIO plodiny, se doslova topí pod ledkem zrovna jako ty neBIO... smutné :-( ale je to logické - vždyť by toho moc nevypěstovali + poptávka je velká.

29 Amia Amia | Web | 17. července 2015 v 22:54 | Reagovat

Myselal jsem, že jsem sama :D
Nejlevnější je prostě nejlevnější, a i když to zrovna nerozhlašuju, protože by si mě okamžitě podali hlásači ,,Češi jsou takový nááárod...", tak něktré potraviny nakupuji pouze ve slevách.

Také mě často rozesměje, když mi někdo se shovívavým úsměvem vysvětluje, že to, co zrovna jím, vůbec není zdravé. Hm, a co? Úplně zdravé není nic, takže se sice budu snažit, ale zase tomu neobětuju hodiny života.

30 Kosma Kosma | Web | 18. července 2015 v 9:39 | Reagovat

[29]: Myslim, ze nakupovat ve slevach a kupovat nejlevnejsi potraviny je rozdil. Prave drazsi potraviny byvaji casto ke konci data spotreby ve slevach a ja je samozrejme rada koupim! ;-)

31 Alue Alue | E-mail | Web | 18. července 2015 v 10:21 | Reagovat

S blbými běžci podél silnic souhlasím. S tím ostatním ne.

32 Čerf Čerf | E-mail | Web | 18. července 2015 v 21:10 | Reagovat

Čekám na obchod, ve kterém budou mít jako hlavní marketingové heslo "Neurážíme naše zákazníky slevami", tam budu chodit rád :-).

33 surpan surpan | E-mail | Web | 19. července 2015 v 9:36 | Reagovat

Asi se to dost přehání, nadruhou stranu nám sem dovozci tahají pěkné srajdy. A nejen dovozci. nedávno jsem četl nějaké srovnání českých masných výrobků a on Babiš nás cpe také pěknýma srajdama.
A opravdu to není o ceně. Mnohdy koupíš dob ré zboží za dobruo cenu a pak šmejd draze, protože prodejce ví, že to koupí ti bioúchyláci. Přesto to obsahuje pěknou dávku éček a postřiků a v rybách hromady rtuti. Hlavní je nálepka bio a cena o 50% větší.
Jako běžec a řidič mohu jen souhlasit. Chodím sice večer běhat, ale do přírody, cvičit v posilce je fakt trochu úchylárna, čuchat jak se všichni potí, to už je lepší hnůj u pole :-D, kolem kterého pravidelně běhám.
Ale dá se to přežít :-D
Magory co jezdí u nás na kole nebo běhají po silnici bych nakopal do řiti nejlépe hned na místě. Silnice rozbitá, cyklista uhýbá o metr do strany i na té úzké cestě a přitom hned vedle je cyklostezka.

34 Lúmenn Lúmenn | Web | 19. července 2015 v 16:46 | Reagovat

Tak všeho moc škodí, to je jasné;) Na druhou stranu si nemíním za*** tělo hnusy, teď jsem mladá a v pohodě, ale za 20 let zjistím, že ze všech těch éček a mdlýho nedomrlýho ovoce mám trilion chorob. BIO je akorát dobrá cesta, jak z lidí vytřískat prachy. Skutečně dobré potraviny jsou právě u každýho doma na zahradě, u farmářů, u lokálních výrobců, co to dělají "postaru". Běh za ziskem zničil výrobu poctivých produktů a lidi, kteří jako ty, mávnou rukou a je jim fuk, co do sebe ládují, jsou přesně vodou na mlýn korporací, které z nás dělají sádelnaté nemohoucí hypochondry. Pokud máte hospodářství, pak asi sama nejlépe víš, jak obrovský je rozdíl v chuti a kvalitě potravin, které si doma vypěstujete a které za pár šupů koupíte v hytlermarketu. Ale ne vždy bio drahé znamená taky zdravé a naopak. Člověk by se ale o to, co jí, zajímat měl - roky jsem to nedělala a až za 5 minut 12 mi dochází, že to nebyl dobrej nápad;)

35 Ryuzaki (Trololol) Ryuzaki (Trololol) | Web | 19. července 2015 v 18:50 | Reagovat

Souhlasím s tebou, je to jen podvod a akorát za to vyhodíš víc peněz, který by si mohla utratit za něco lepšího.
Skutečné BIO pěstujeme na zahradě.

36 Illumináti Illumináti | Web | 19. července 2015 v 21:35 | Reagovat

wow
            such dnešek
      much zdravé
                           so bio

37 Leník Leník | Web | 19. července 2015 v 21:50 | Reagovat

Někde jsem četla, že Češi jsou hodně na ceny. Ale neodsuzuji to. Také se koukám na ceny a pak to jak dement sčítám...

38 TlusŤjoch TlusŤjoch | E-mail | Web | 19. července 2015 v 22:02 | Reagovat

[22]:
Ano, jenom vajíčko s opravdu žlutým žloutkem dokázal Kolumbus postavit na špičku. (S chladírenským béčkem by to nezvládl).

39 Trinity Estridge Trinity Estridge | Web | 20. července 2015 v 7:22 | Reagovat

Já teda nevím, ale mě přijde stejně extrémní kupovat jen "bio" výrobky (které ani nemusí být bio, že...) a nebo se rozhodovat výhradně podle ceny. Mám velké štěstí, že mí rodiče se v potravinách vyznají, takže vím, který výrobek je dejme tomu nejmenší zlo a to pak koupím. Jasně, ve většině případů to není levnější varianta, ale  když je možnost, myslím, že není úplně nejlepší cpát do sebe silikon a různé jiné věci (a ještě ne všechna Éčka jsou škodlivá), takže já si radši připlatím za podle mě kvalitnější jídlo. Holt je to o prioritách.
Jinak s tím běháním stoprocentně souhlasím. Ve městě to může být velký problém, třeba si nedovedu představit, že bych žila v Praze, ale u nás je nějaké dvě minuty běhu (po asfaltu) od mého domu takový lesík, takže chodím tam. Nebo i na stadion, sice tam není nějak extra úžasně, ale běhat na pilinách nebo na dráze je pořád lepší, než si ničit kolena na asfaltu. Já jsem hrála asi tři roky tenis a kolena mě bolely už i na antuce... :)

40 sw sw | Web | 20. července 2015 v 11:21 | Reagovat

Jejda já chodím běhat do pole v hodinu, kterou vím, že tam nikdo není, a kdyby náhodou byl, otočila bych se na podpatku a "klusala" zase domů, aby nikdo neviděl, jak čumím na každého motýla, který mě mine, omývám se v potoce a zastavuju po každých pětistech metrech. :D
Jinak souhlasím s tím, že tato opatření v podobě BIO nálepek na nakupování v obchodě se zdravou stravou jsou zbytečná, když i vzduch co dýcháme je zamořený, přesně jak jsi řekla.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama